About Me

My photo
Seorang Bakal Guru yang akan menamatkan pengajian pada 2013

Blog Archive

Followers

Sunday, October 23, 2011

CINTA SIBER OH


1st time ikut segmen beliau. Isu yang dibangkitkan adalah CINTA SIBER OH!!!





Seperti yang kita tahu cinta ni melibatkan hati dan perasaan. Cinta siber pada era sekarang ni aku rasa la, menular dalam kalangan remaja pada zaman sekarang. Kenapa? disebabkan oleh mereka lebih terdedah dengan zaman canggih ini. They have go with the flow. Apa saja yang cantik di mata, sedap di hati mereka, mereka akan terima. macam lagu si Najwa Latif : cinta muka buku. Xlupa juga pada golongan yang sudah melangkah ke alam dewasa.

Apakah kebaikan cinta siber? Hangat betul persoalan ini berkaitan dengan isu siber lah kan, 

1. Golongan yang taksub dengan benda alah ni mungkin akan lebih membuang masa berada di rumah, jadik mereka dapat elakkan daripada keluar rumah dan lepaking bersama rakan - rakan, ibu bapak pon xsusah hati tengok anak - anak mereka asyik mengadap laptop saja.lol

2. Kebaikanya, golongan ini akan dapat meningkatkan lagi skill mereka dalam penggunaan ict la. ( gelak besar disni) y? yela mayb sambil dok mengadap si awek n pakwke alam maya, mungkin boring2 bukak site pape macam blog n blog walking.lol

Serius pening kpala nak bagi kebaikkan cinta siber.
Keburukan cinta siber:



FAKE,PENIPU :
1.eyhh boleh percaya kah??
2.Gambar dia betol kah?
3.Hensem @ Cantikah dia?
4.Tinggi kah dia?
5.Wahh dia nampak putih dan kurus macam model  >.<''
( Percentage nak carik yang betul2 asli memang susah)

Takut bila tengok remaja zaman sekarang: sebab, yela bila kita tengok mereka yang berdarah muda ni masih mentah dan tahap berwaspada itu kurang. Isu - isu seperti pembuangan bayi, kes rogol, liwat, pembunuhan, lari dari rumah,kes hilang merupakakan pautan dari CINTA SIBER OH .

Disebabkan zaman sekarang ni  zaman yang macam - macam jadi,berserah jelah kepada yang maha esa.Jodoh dan pertemuan tetap ada buat semua umatnya. smile.=)


17 comments:

miss inna said...

haha! lama2, boleh rusak mata asyik mengadap laptop jer 24/7...anyway, ada jg org yg bertemu cinta dan berkawin berkat cinta siber nie...

aida4eva said...

rasanya mcm byk buruk dr baiknya kot..

pandangan masing2...no offense :)

http://aida4eva.blogspot.com

aRa ❤ aFiq™ said...

kunjungan bls dr segmen sama n folo cni :)

Yumida said...

sbg org terdekat..if kwn2 kita ade tanda2 begini...jalanlah tanggungjwb kita dlm menasihati mereka

♥ J-ATIEEKA said...

wahh , hehe ~~ suke statement ni !

BiQa HatmiN said...

tidak..tidak...tidak...no lah pada cinta siber

Fay said...

susah nk pcaye org kat alam siber nih.. huhu

safwanmahzin said...

miss inna : ok another point..betoll..isu ini juga boleh memudaratkan kesihatan.

aida4eva: aida , saya setuju banyak buruk dari baik..=)

aRa ❤ aFiq™ : tq sebab singgah

Yumida: sudah tentu kalau ada tanda2 ni, supersm akan menyelamat..=)

♥ J-ATIEEKA: kalau suka apa yang akan dibuat??

BiQa HatmiN: ok saya no don't say yes..=)

Fay: fay dalam 1000 tuh satu je leyh caya...kot..=)

fuuyooh said...

Salam kenal..dtg dr blog abg ben..hihi

Kenali saya :)

fiqah said...

segmen dri segmen sma..thanks follow sya..follow awk jg :)

Iszuan said...

ohh yea! thanks sbb comment.
dari segmen abg Ben juga. and the conclusion is, keburukan dia lagi byk dripada kbaikan kan? kan? haha!

~ieda~ said...

hai....jengah n follow cn blek...
tol 2...cinta siber neh da +ve n -ve dia...so, kna pndai2 pk lah ne yg tbaek ^_^

♥ J-ATIEEKA said...

hehehe ~~ tatau lahh nak buat ape tapi suke lahh :) ngee ~~ follow blog ni :)

ercy said...

salam dari segmen ni juga.. tq dtg d blog ercy ya.. cinta siber mcm biasa ramai dah tau kebaikan dan keburukan tetapi masih ramai juga yg tertipu...

Aku DaN SeSuAtU said...

jangan mudah terpedaya,siasat dulu,whtever brgntung kepada diri kita juga untuk menilainya

ainna baijan said...

tau xper.....berwaspada amat penting!!!

follow u back!

safwanmahzin said...

fuuyooh: salam kenal juga..=)

fiqah: sama2..=)

Iszuan: tq juga sudi jengah.=)

~ieda~:ta ieda.=)

♥ J-ATIEEKA :tq =)

ercy: betul tuh masih ramai g yang tertipu sebab cinta itu buta..

Aku DaN SeSuAtU nilai yang mana lebih bernilai.=)

ainna baijan: tq ainna..=)